"Şeytan İçinde ki Sestir; O Sese Kulak Ver"

-Zorlu BUĞRAHAN-

18 Ocak 2009 Pazar

ilk programım yaptım :)



ilk c++ programımı yaptım ama öle baskalarının programını editleyerek değil. sizde taktir edersiniz ki basit bir program oldu sadece toplama işlemi yapabiliyorsunuz sizin atadığınız değerleri topluyor. çok basit ama kafa yorarak verileri kendinize göre hazırlayarak yapınca pekte kolay olmuor :)

şimdi nasıl yaptığıma gelelim. simdi biz cin komutunu ne işe yaradığını biliyorduk tanımlanan karektere kullanıcı tarafından veri girilmesi imkanını veriyordu. kısaca hatırlayalım:

char a;


cout<<"veri gir";

cin>>a;

cout<<"vriniz:"<


şeklindeydi.

bende düşündüm char deilde karekterimizi int atasam da toplama yapsam nasıl olur? size de tavsiyem sizde düşünün önce kendiniz tasarlayın basarılı olamazsanız google a baş vurun

ve söyle yapmaya karar verdim:



int a;

cout<<"bir sayı giriniz:";

cin>>a;

int b;

cout<<"ikinci bir sayi giriniz:";

cin>>b;

cout<<"toplam:"<


yani kaynak kodlar:



#include
#include

using namespace std;

int main(int argc, char *argv[])
{

int a;

cout<<"bir sayi gir:";

cin>>a;

int b;

cout<<"ikinci bir sayi gir :";

cin>>b;

cout<<"toplam :"<

system("PAUSE");
return EXIT_SUCCESS;
}





ctrl+f9 sonrada ctrl+f10 yapıp çalıştırın

başarılı da oldum çok şükür :D

0 yorum:

 
Dizi