"Şeytan İçinde ki Sestir; O Sese Kulak Ver"

-Zorlu BUĞRAHAN-

4 Eylül 2010 Cumartesi

Öğretmenler için ayrı sınav gündemde

yav arkadaş simdi jeton düştü yıllardır aynı olan sistemi simdi mi değişeceksiniz la bi durun biz gidelim sonra ne napıyosanız yapın o kadar eğitim vs calıştık boşamıydı :S haberin detayları:

KPSS'deki kopya skandalının ardından Milli Eğitim Bakanlığı, öğretmenler için ayrı sınav yapılması yönünde çalışmalar başlattı.

Bakan Nimet Çubukçu, "Öğretmen yeterliliği sınavının MEB tarafından yapılması gerek. Çünkü beden öğretmeninin KPSS'yi geçmesi mümkün değil. Çünkü o alanla hiçbir eğitim almamış" dedi

KPSS'deki kopya skandalının ardından Milli Eğitim Bakanlığı, öğretmenler için ayrı sınavın gündeme alınması konusunda çalışmalar başlattı. Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu da öğretmen yeterliliklerini belirleme konusunda KPSS'nin yeterli olmadığını ve öğretmenler için milli Eğitim Bakanlığı'nın bir sınav yapması gerektiğini söyledi.

KPSS DOĞRU SONUÇ VERMİYOR

Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu katıldığı bir televizyon programında öğretmen adaylarının KPSS sınavına girmesini çok doğru bulmadğını söyledi. Çubukçu, sözlerine şöyle devam etti: "KPSS 1999 yılından itibaren uygulanıyor. 11 yıl önce bu doğru bir uygulama olabilir ama bugün geldiğimiz noktada öğretmenlikte KPSS'nin yeteri kadar ölçme ve değerlendirme de doğru sonuçlar verdiğini düşünmüyorum. Açıkcası KPSS değil ama bir öğretmen yeterliliği belirlemek ve bu sınavın MEB tarafından yapılması daha doğru. Elbette objektif kurallara bağlı olarak bu sınav yapılmalı."

DERSHANELERE GİDİYORLAR

Bir öğretmenin kendi alanında yeterliliğinin ölçülmesinin kafi olacağını söyleyen Çubukçu, "Bireysel öğretmenlik, fizik öğretmeni, beden öğretmeni gibi alanların KPSS'yi geçmesi mümkün değil. Çünkü o alanla hiçbir eğitim almamışlar. Ayrıca bunun için bir çaba sarfediyorlar, dersaneye gidiyorlar, mücadele ediyorlar. Doğrusunu isterseniz bir öğretmenin kendi alanında yeterliliğinin ölçülmesinin ben kafi olacağını düşünüyorum. Bu konuda da çalışmalarımız var" dedi.

HER BRANŞA AYRI SINAV

Milli Eğitim Bakanlığı kendi bünyesinde bulunan Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü'nün yapacağı sınavla öğretmen adayları alımında uygulanacak puanların belirlenmesini planlanıyor. Milli Eğitim Bakanlığı, her branş için alacağı öğretmenleri ayrı sınava tabi tutmayı planlıyor.

Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, Seviye Belirleme Sınavı ile Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı ile birçok kamu kurum ve kuruluşunun sınavlarını yapıyor

kaynak: http://www.memurlar.net/haber/175976/

// iptalini isteyen gavvatlar sakızınız düştü mü boka :DD

0 yorum:

 
Dizi